Kvittrande fåglar

Igår morse när jag gick ut till bilen hörde jag fåglarna kvittra. Och det var så mysigt. Nu kommer våren på riktigt känns det som. Det är nu dags för den regniga perioden mellan vinter och vinter. :) Nej nu ska vi inte vara negativa, jag hoppas att detta kommer bli en varm och skön sommar. I alla fall dom dagar som jag har semester.
Tillbaka till igår, jag vaknade runt nio och gick upp och gjorde frukost sen iväg och lämna K på jobbet. Efter det kände jag inte att jag ville åka hem så jag begav mig iväg för att våldgästa mormor och morfar. Dom åt frukost vid halv tolv så igår åt jag två fina frukostar. Annorlunda men gott.
Klockan två var det dags för möte på jobbet med M. Det gick kanon men drog ut lite längre på tiden än vad jag hade tänkt. Men vi fick bestämt en massa bra saker i alla fall.
Mormor och morfar hade följt efter mig till jobbet i smyg och satt och väntade på mig för att sedan åka till plantagen. Där hittade vi en väldans massa blommor. Fyra krukor och två höga och två låga blommor. Jag köpte dom mest för att jag tyckte dom var fina men när jag kom hem och satte upp våra nya gardiner i sovrummet passade blommorna bättre in än vad jag hade kunnat föreställa mig. Så är väldigt stolt med mitt inköp.
Jag var hemma nästan en halvtimma innan jag åkte iväg för att hämta och lämna mamma och P till bio och när jag kom hem därifrån städade jag och bakade bröd. Sen var det stress igen två timmar senare för att köra hem biofantasterna.
När jag kom hem igen var klockan halv nio och mina största krafter hade börjat försvinna, så jag plockade ordning det sista i köket efter min bakning och satte mig i soffan för att smaska på mitt nybakta bröd tillsammans med en film.

Dagen har varit lång och full med händelser och jag är nöjd med mina bedrifter.
Så det bästa med denna onsdag är
1. Jag fick överaska mormor och morfar och dom blev så himla glada.
2. Det är fint här hemma och det finns nybakat bröd att festa på.
3. Fåglarna kvittrade högt och glatt och kändes som att alla deras bekymmer håller på att försvinna.

Kommentarer

Lämna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0