Torsdagen den 11 Feb -10

Idag är det torsdagen den 11 Februari 2010. Det ni! Det är dagen mellan onsdagen då min mormor fyllde år och fredagen då det är kalas för henne och sista dagen hemma innan det bär av till Idre.
Det har varit en strålande dag, kallt men väldigt soligt och jag har känt för att ta mig en långpromenad. Tyvärr har det inte funnits tid till då jag har arbetat från 9 till 19.20 idag och det var ganska mörkt då jag tog mina första kliv ut från restaurangen.
Tillbaka till Idre, Kalle har lovat att lära mig att åka skidor. Detta skulle jag egentligen ha gjort i Österrike, Bad Gastein, men efter ungefär totalt 3,5 timmar träning gav jag upp. Vi var uppe i (för mig) världens största backe och skidläraren vi hade åkte bara ifrån mig tillsammans med de andra som kunde åka. Det kändes mer som att jag var till besvär än att hon ville hjälpa, så när jag kommit ner för halva backen var jag både livrädd och redigt förbannad så jag slängde av mig skidorna och gick ner! Men förutom det så var resan i Österrike fantastiskt underbar. Hade en väldig saknad hem men nu när jag är hemma igen så känns det helt okej. :)
Så som sagt Idre då...Jag skulle egentligen inte följa med då jag nu fått uppfattningen att skidor är farligt och jag hatar dom men så gav Kalle mig en liten morot. Den gick ut på följande, Jag åker med till Idre och om han får lära mig åka skidor så lovade han att lära sig att rida. Vilket jag tycker låter som en fantastisk idé och ganska rolig när jag funderar på hur han skulle skumpa runt uppe på en hästrygg.
Så på lördag morgon bär det av. Har till och med köpt mig ett par skidglasögon för att visa att jag verkligen ska försöka mig på det här. Och tro mig, kommer jag levande hem från Idre kommer han aldrig att slippa undan sitt vad. Haha!

Har under dagarna pratat en massa med min Doris även kallad Sara, som ett tag nästan var som försvunnen. Hon är nu återfunnen och jag är nöjd med att vi pratar nästan varje dag igen. Du har varit saknad ska du veta!

Nej nu är det dags för sängen för imorgon blir det jobb igen och sen kalas och till sist sak jag försöka packa min väska för en vecka i snöklädda backar.


Kommentarer
Postat av: jensica

Erica du får byta textstil, det går knappt att läsa juh=)

2010-02-12 @ 08:42:26
URL: http://jensica.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hej, håller med om textstorleken. Hur gick det i Idre? Hälsa Doris från mig. Kram mamma

2010-02-21 @ 10:21:19

Lämna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0