Sthlm...på söndag...kurs...till fredagkväll...

På söndagkväll 17.42 rullar tåget från stationen i Gbg till Sthlm. På det tåget kommer jag sitta, för nu är det dags för kurs igen. Ska bli riktigt roligt men har lite svårt för att åka bort så länge och inte känna någon. Ska i alla fall ta med mig min mattebok. För här ska det läsas matte!

Alla behöver vi en "morot" för att bli lite motiverad när något inte är riktigt så kul och underhållande som man kanske vill. Så, mamma har lovat mig 2 ridlektioner om jag får Godkänt och Kalle håller fortfarande på att komma underfund vad han ska "muta" mig med. Som säkert många av mina vänner vet är inte matte ett ämne på min topplista men får man ut något av det så ska man bannemig kämpa för att klara det!

I alla fall så packlistan till sthlm är än så länge följande,
Utbildningsmatrealet från jobbet,
Matteboken,
Godis (Ja man får äta godis när man reser bort, det kallas "tröst"godis då och är inte riktigt samma sak som bara godis.)
Musik och naturligtvis min bok jag håller på att läsa just nu.
Vi får väl se imorgon, då jag ska packa, om det blir lite mer saker än dessa som åker ner i väskan. Troligen sjukt mycker mer.


Kommentarer

Lämna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0